יום חמישי, 6 ביוני 2013

שיעור 1 - הכרה עם המשתתפות, עם המחשב והמשימה הראשונה

כ"ו שבט תשע"ג - 6 פברואר 2013

הגענו ליום המיוחד.  היינו כולנו מתרגשות מצד אחד, כמו בכל התחלה מעניינת ומאתגרת, ומפוחדות מצד שני.
  • איך נתקשר ונתחבר אחת עם השנייה?
  • האם נדע מה לעשות? 
  • האם נצליח במשימה?  
חכינו ע"י השער כדי ללוות את השותפות לחדר מחשבים.  נפגשנו עם קשיי ההליכה, ובאותו זמן התחלנו להכיר כל אחת את השנייה.  בחדר המשכנו את ההיכרות, וכמעט ישר נגשנו למחשבים.

כמובילה התוכנית, התלבטתי הרבה עם יותר נכון להתרכז בפעילות הכרה במפגש הראשון, או להתחיל כבר במשימה אתגרית.  החלטתי, שכולנו מתרגשות כלפי הלמידה - לעבוד וללמד כבר במחשב, ולכן יצרתי פעילות שקוויתי תהיה מעניינת ומושכת.

המשימה הייתה למצוא שיר אהוב ב-יוטוב, גם התלמידה וגם השותפה, ולהכניסו יחד עם הסבר למצגת משותפת באינטרנט.  

הדגשתי מטרות לימוד.
השותפות אמורות ללמוד:
  • הדלקת מחשב
  • כניסה לאינטרנט
  • כיבוי מחשב
תוך כדי השותפות מתנסות בהזזת העכבר במסך.  הן גם רואות מה זה אינטרנט, איך אפשר להעביר מידע ממקום למקום, וליצור חומר חדש.

התלמידות הכירו עבודה במצגת שיתופי.  יותר חשוב, הן התחילו להכיר את בנות זוגן לעבודה ואיזה שירים הן אוהבות.  השיח התחיל.

ביום הראשון, ראינו כמה קשה היה להשתמש בעכבר.  השותפות שאף פעם לא עבדו עם מחשב, התקשו להחזיק את העכבר, להעביר אותו למקום רצוי וללחוץ במכפתור הנכון במקום הנכון.  הבנות הופתעו על הקושי.  אצלן, שימוש בעכבר הוא תכונה נולד.   הסבלנות עלתה על גדה, ולרוב, הבנות ניהלו את המשימה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה