יום רביעי, 5 ביוני 2013

הכנה לפרוייקט הקשר הרב דורי

חודש שבט תשע"ג - ינואר ופברואר 2013

איך מתכוננים לפרוייקט שמשלב תלמידות בכתה ח' עם מבוגרות מהן בשני דורות?
  • מה התלמידות צריכות לדעת?  
  • על מה צריך לדון מראש?  
  • מה התלמידות צריכות להכין?
  • לקראת איזו הרפקתאה אנחנו יוצאות?
היו לנו חודש של מפגשי הכנה.  

במפגש הראשון, דנו על העבודה עם הזולת.  
מה זה הקשבה?  איך מקשיבים אחת לשנייה?  האם חלק מהקשבה כוללת גם תגובה?  איזה סוג של תגובה?  איך מקשיבים בלי שיפוטיות?


במפגש הבא נסינו להגדיר את הצרכים של הזקנות.  מה יהיה קשה להן?  נסינו לדמיין איך נתקשר איתן.  כחלק מהחשיבה, התלמידות הכינו סרטונים עם פוטוסטורי.

צעד הבא היה איך לקרוא להן.   האם הכינו "זקנות" זה מעליב או כבוד?  בסערת מוחים העלנו הרבה אפשריות חילופיות.  בסוף, החלטנו להשתמש במלה "שותפות".

נסינו לדמיין אם יש צרכים מיוחדים לשותפות שלנו.  עלינו קשיים אפשריים כמו הליכה, שמיעה, וראייה. 

אולי גם השותפות יהיו במתח בעקבות הגעה למקום חדש, הכרת אנשים חדשים שטרם הכירו, ועבודה עם טכנולוגיה חדשה.

חשבנו איך נוכל לעזור.  עברנו לעבוד בחדר מחשבים החדש שאפשר להגיע אליו בלי מדרגות.  דאגנו לפתוח את השער למטה, כדי להקל על ההליכה.

במפגש נוסף התחלנו לחשוב איך אפשר להיות מורות טובות.  מה זה דורש?
בין הדברים החשובים שהעלינו, דברנו על אחריות, סובלנות, נאמנות, בטחון עצמי, והכנה מראש. 
כחלק מההכנה, כל תלמידה הכינה שיעור בנושא אחר שכלל גם דף הדרכה.

אין תגובות:

פרסום תגובה